Широківська громада
Миколаївська область, Баштанський район

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

Дата: 10.06.2021 15:45
Кількість переглядів: 266

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проєкту рішення «Про затвердження Регламенту Центру надання адміністративних послуг Широківської сільської ради»

 

Даний аналіз регуляторного впливу розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» і Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308 (із змінами), що визначає правові й організаційні заходи реалізації проекту рішення Широківської сільської ради «Про затвердження Регламенту Центру надання адміністративних послуг Широківської сільської ради».

 

І. Визначення проблеми

Створення Центру надання адміністративних послуг Широківської сільської ради (далі – Центр) має на меті забезпечити дотримання та реалізацію принципів «організаційної єдності» та «єдиного вікна» при організації надання встановленого переліку адміністративних послуг через адміністраторів Центру шляхом їх взаємодії з суб’єктами надання адміністративних послуг та суб’єктами звернень. Функціонування Центру має надати можливість отримувати адміністративні послуги в одному приміщенні та за чіткою процедурою, що значно зменшуватиме часові та фізичні затрати мешканців сільської громади та суб’єктів господарювання, а також мінімізуватиме корупційні ризики під час надання адміністративних послуг.

Адже на цей час, за умови відсутності затвердженого порядку взаємодії між учасниками процесу надання адміністративних послуг у рамках роботи Центру, суб’єкти звернення вимушені звертатися до суб’єктів надання адміністративних послуг безпосередньо, які розміщуються в різних приміщеннях та працюють за власними графіками прийому відвідувачів. До того ж, наявність особистого контакту заявника з виконавцем послуги не виключає корупційної складової, на боротьбу з якою зорієнтована робота Центру, враховуючи також і контроль з боку адміністраторів Центру за додержанням суб’єктами надання адміністративних послуг строків розгляду справ та прийняття рішень.

Постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року № 558 «Про затвердження Примірного регламенту центру надання адміністративних послуг» органам місцевого самоврядування у своїй діяльності рекомендовано керуватися Примірним регламентом з питань забезпечення функціонування таких Центрів. Крім того, постановою Кабінету Міністрів України від 22 вересня 2016 року № 652 були внесенні суттєві зміни до зазначеного Примірного регламенту центру, зокрема з’явилися норми, якими передбачено можливість для представників суб’єктів надання адміністративних послуг брати участь у роботі Центру в частині надання консультацій суб’єктам звернень. Також більш детально регламентовано порядок надання консультацій суб’єктам звернень та прийому від них документів працівниками Центру, встановлено екстериторіальність в отриманні адміністративних послуг через Центр, запроваджено процедуру подачі заяви на отримання адміністративних послуг, у тому числі засобами телекомунікаційного зв’язку тощо.

Враховуючи законодавчу норму, а саме статтю 12 Закону України «Про адміністративні послуги», щодо можливості утворення Центру при виконавчому органі сільської ради у разі прийняття відповідною радою такого рішення, необхідності затвердження документів, регламентуючих роботу Центру, постає нагальна потреба щодо розробки та подальшого прийняття Регламенту Центру відповідно до вимог чинного законодавства України.

Загалом будуть доступні 125 послуг, які будуть надаватися у наступних сферах:

  • реєстрація нерухомості;
  • реєстрація бізнесу;
  • прийняття документів на всі види соціальних послуги;
  • місцеві послуги (благоустрій, житло тощо);
  • реєстрація місця проживання/перебування особи;
  • паспортні послуги;
  • документи дозвільного характеру.

За час роботи ЦНАПу буде надано орієнтовно 5670 адміністративних послуг, динаміка надання по основних групах послуг зростає.             (од.)

загальна кількість адміністративних послуг, надання яких буде запроваджено через Центр

з них послуг

Буде надано послуг

Сільської ради

територіальних органів ЦОВВ, визначених розпорядженням КМУ від 16.05.2014 № 523

Вересень - грудень 2021 року

125

83

42

277

За допомогою введення в дію рішення Широківської сільської ради «Про затвердження Регламенту Центру надання адміністративних послуг Широківської сільської ради» передбачається виконання вимог законів України «Про адміністративні послуги», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», постанови Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року № 588 «Про затвердження Примірного регламенту центру надання адміністративних послуг» (із змінами) та встановлення чіткого і зрозумілого алгоритму дій адміністраторів Центру, суб’єктів надання адміністративних послуг, що дозволить забезпечити прозорість, швидкість та зручність процедур надання адміністративних послуг суб’єктам звернень, вдосконалення цих процедур та їх уніфікацію, запровадження єдиних стандартів роботи Центру (його територіальних підрозділів, віддалених місць для роботи адміністраторів Центру (в разі їх утворення), та виключення корупційної складової під час контакту із громадянами і суб’єктами господарювання.

Сфера дії визначеного регуляторного акта розповсюджується на суб’єктів звернень за отриманням адміністративних послуг (громадяни, суб’єкти господарювання), адміністраторів Центру, суб’єктів надання адміністративних послуг (органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, державні реєстратори, суб’єкти державної реєстрації, уповноважені відповідно до закону надавати адміністративні послуги).

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:

Для вирішення окресленої проблеми неможливо використовувати ринкові механізми, тому передбачається застосування засобів державного регулювання, зокрема це питання відноситься до компетенції Широківської сільської ради відповідно до вимог чинного законодавства України.

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою діючих регуляторних актів:

Враховуючи, що відповідно до п.10 статті 12 Закону України «Про адміністративні послуги» Регламент ценру надання адміністративних послуг затверджується органом, який прийняв рішення про утоврення такого центу то окреслена проблема не може бути вирішена за допомогою діючих регуляторних актів.

Визначення основних груп (підгруп), на які впливає дане питання:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

-

Держава (територіальні органи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи (на основі їх узгоджених рішень)), державні реєстратори, суб’єкти державної реєстрації, уповноважені відповідно до закону надавати адміністративні послуги

+

-

Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

-

 

II. Цілі державного регулювання

Метою прийняття даного регуляторного акта є вирішення проблеми, про яку йшлося у попередньому розділі. Даний регуляторний акт спрямований на вирішення проблеми як у цілому, так і її окремих складових.

Прийняття даного регуляторного акта має такі цілі:

  • приведення у відповідність до вимог чинного законодавства України основних засад організації діяльності Центру (з віддаленими місцями для роботи адміністраторів Центру (в разі їх утворення));
  • реалізація державної політики у сфері надання адміністративних послуг;

- створення комфортних умов для отримання суб’єктами господарювання та громадянами, в тому числі з обмеженими фізичними можливостями, якісного сервісу з надання адміністративних послуг за принципами «організаційної єдності» та «єдиного вікна», а саме:

  • вичерпне інформування, фахове консультування, оперативний прийом та видача оформлених пакетів документів;
  • забезпечення у Центрі прозорості й відкритості виконання існуючого переліку адміністративних послуг, за якими звертаються громадяни та суб’єкти господарювання;
  • запровадження інноваційних форм обслуговування заявників;
  • виключення корупційної складової при наданні адміністративних послуг;
  • встановлення чіткого порядку дій між адміністраторами Центру та суб’єктами надання адміністративних послуг з метою якісного прийому, розгляду й опрацювання звернень громадян і суб’єктів господарювання, а також видачі оформлених результатів надання адміністративних послуг;
  • здійснення контролю за наданням адміністративних послуг у межах повноважень Центру.

 

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

Розглянуто наступні альтернативні способи досягнення встановлених цілей:

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Відсутність регулювання – неприйняття регуляторного акта

Неприйняття Регламенту Центру, що призведе до порушення вимог чинного законодавства України, позбавить громадян і суб’єктів господарювання можливості звертатися до Центру як повністю легітимної інституції, замовляти адміністративні послуги, в тому числі й за допомогою засобів телекомунікаційного зв’язку, й отримувати результати в Центрі за принципом «єдиного офісу». Також, матиме місце відсутність чіткого встановленого порядку дій як адміністраторів Центру, так і суб’єктів надання адміністративних послуг щодо забезпечення повноцінного та ефективного процесу надання адміністративних послуг суб’єктам звернень.

Альтернатива 2

Запровадження часткового регулювання

Забезпечення іншого, ніж затвердженого законодавством, розподілу функцій з організації діяльності Центру буде суперечити положенням Закону України «Про адміністративні послуги», постанові Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року № 588 «Про затвердження Примірного регламенту центру надання адміністративних послуг» (із змінами) та встановлювати інші, не визначені, не зрозумілі та не відпрацьовані правила роботи Центру.

Альтернатива 3

Запровадження регулювання – прийняття регуляторного акта

Ухвалення проєкту рішення «Про затвердження Регламенту Центру надання адміністративних послуг Широківської сільської ради», що дозволить досягти встановлених цілей, забезпечити повну відповідність процесу надання адміністративних послуг вимогам чинного законодавства України та налагодити ефективне функціонування Центру як дієвої інституції, робота якої спрямована на протидію корупції та забезпечення якісного обслуговування громадян і суб’єктів господарювання.

Запропонований проєкт побудований відповідно до вимог регулювання центрального рівня, забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

 

2. Оцінка впливу на сферу інтересів держави

(у даному випадку – Широківська сільська рада, що утворила Центр)

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутність регулювання – неприйняття регуляторного акта

Відсутні. - поява можливості для суб’єктів надання адміністративних послуг щодо запровадження надання адміністративних послуг безпосередньо, за місцем знаходження власних установ (приміщень), а не в Центрі, через відсутність повністю легітимного, затвердженого порядку взаємодії;

- можливість особистого контакту із суб’єктами звернень (громадянами і суб’єктами господарювання) під час виконання адміністративних і дозвільних процедур (у разі запровадження надання адміністративних послуг не через Центр);

- відсутність необхідності ознайомлення та вивчення оновленої редакції Регламенту Центру;

- збереження часу в питанні налагодження ефективної взаємодії між адміністраторами

Центру та суб’єктами надання адміністративних послуг

- формування негативного іміджу місцевої влади в «очах» громадськості через неможливість запровадження сучасного якісного сервісу з надання адміністративних послуг та створення незручностей для населення, збільшення фінансових та часових витрат заявників на відвідування різних суб’єктів надання адміністративних послуг, що не співпрацюють з Центром відповідно до закону;

- можливість виникнення сплесків соціального невдоволення через непрозорість та незрозумілість механізмів надання адміністративних послуг.

Альтернатива 2

Запровадження часткового регулювання

Неможливо передбачити вигоди, оскільки питання організації роботи Центру буде частково врегульовано.

  • витрачання суттєвих зусиль та часу на розробку та прийняття іншої, ніж встановленої законодавством, редакції Регламенту Центру, на організацію часткової присутності представників суб’єктів надання адміністративних послуг у роботі Центру; а також на вирішення  більшості організаційних і технічних питань щодо забезпечення функціонування Центру, які є неврегульованими і незрозумілими;
  • витрачання суттєвих зусиль та часу на інформування суб’єктів звернень щодо інших правил роботи, ніж встановлених вимогами чинного законодавства України.

Альтернатива 3

Запровадження регулювання – прийняття регуляторного акта

- запровадження сучасного якісного сервісу з обслуговування громадян та суб’єктів господарювання в сфері надання адміністративних послуг за принципами «організаційної єдності» та «єдиного офісу»;

- вдосконалення та спрощення процедур надання адміністративних послуг суб’єктам звернень;

- максимальне наближення найбільш затребуваних адміністративних

- витрати часу на детальне вивчення переліку послуг, що надаються в Центрі, та які можна замовити засобами телекомунікаційного зв’язку (в електронному вигляді), отримати як «швидкі» послуги, в тому числі безпосередньо через адміністратора Центру.

Витрати на відвідування Центру (його територіального підрозділу, віддаленого робочого місця) для отримання консультації, подачі вхідного пакету документів та отримання результату послуги - орієнтовно витрачатиметься 2 години.

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутність регулювання – неприйняття регуляторного акта

Відсутні.

- збільшення фінансових та часових витрат громадян на відвідування різних суб’єктів надання адміністративних послуг, за місцем їх безпосереднього знаходження, що не співпрацюють з Центром через відсутність затвердженого порядку взаємодії – Регламенту;

- незручність для громадян, недоступність до них послуг, неможливість подавати необхідні пакети документів за принципами «організаційної єдності» та «єдиного офісу» в Центрі через неврегульованість співпраці з суб’єктами надання адміністративних послуг;

- наявність корупційної складової під час надання адміністративних послуг з боку окремих представників суб’єктів надання адміністративних послуг.

Альтернатива 2

Запровадження часткового регулювання

Неможливо передбачити вигоди, оскільки питання організації роботи Центру буде частково врегульовано.

Відсутні.

Альтернатива 3

Запровадження регулювання – прийняття регуляторного акта

- доступність, зручність та оперативність в інформуванні, а також в отриманні різних видів адміністративних послуг та консультацій виключно за принципами «організаційної єдності» та «єдиного офісу» в Центрі;

- максимальне наближення найбільш затребуваних адміністративних послуг до громадян, у тому числі до осіб з обмеженими фізичними можливостями;

- економія фінансових та часових ресурсів громадян шляхом відвідування лише одного Центру, а також через можливість подавати заяви на отримання певних видів адміністративних послуг засобами телекомунікаційного зв’язку (в електронному вигляді);

- виключення корупційної складової під час надання адміністративних послуг;

- отримання якісного сучасного сервісу обслуговування в Центрі;

- можливість впливати на вдосконалення роботи Центру та якість обслуговування через застосування методів громадського моніторингу й контролю, формування зауважень і пропозицій.

- витрати часу на детальне вивчення переліку послуг, що надаються в Центрі, та які можна замовити засобами телекомунікаційного зв’язку (в електронному вигляді), отримати як «швидкі» послуги, в тому числі безпосередньо через адміністратора Центру.

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

На території Широківської сільської ради здійснюють діяльність 75 суб’єкти господарювання у розрізі груп, наведених у таблиці.

Показник

Великі

Середні

Малі

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

3

38

34

75

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

4

51

45

100

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутність регулювання – неприйняття регуляторного акта

Відсутні.

- збільшення фінансових та часових витрат суб’єктів господарювання на відвідування різних суб’єктів надання адміністративних послуг, за місцем їх безпосереднього знаходження, що не співпрацюють з Центром через відсутність повністю легітимного, затвердженого порядку взаємодії усіх учасників процесу надання адміністративних послуг – оновленої редакції Регламенту Центру;

- незручність для суб’єктів господарювання, недоступність до них послуг, неможливість подавати необхідні пакети документів за принципами “організаційної єдності” та “єдиного офісу” в Центрі (в разі запровадження надання адміністративних послуг не через Центр з боку окремих суб’єктів надання адміністративних послуг);

- унеможливлення подання  замовлення на отримання певних видів послуг або запроваджених у Центрі сервісів засобами телекомунікаційного зв’язку (в електронному вигляді) через відсутність повністю легітимного, затвердженого порядку взаємодії усіх учасників процесу надання адміністративних послуг;

- наявність корупційної складової під час виконання адміністративних і дозвільних процедур з боку окремих представників суб’єктів надання адміністративних послуг (в разі запровадження надання адміністративних послуг не через Центр)

Альтернатива 2

Запровадження часткового регулювання

Неможливо передбачити вигоди, оскільки питання організації роботи Центру буде частково врегульовано

Відсутні.

Альтернатива 3

Запровадження регулювання – прийняття регуляторного акта

- доступність, зручність та оперативність в інформуванні, а також в отриманні різних видів адміністративних послуг та консультацій виключно за принципами “організаційної єдності” та “єдиного офісу” в Центрі;

- максимальне наближення найбільш затребуваних адміністративних послуг до суб’єктів господарювання;

- економія фінансових та часових ресурсів суб’єктів господарювання шляхом відвідування лише Центру (його територіальних підрозділів, віддалених робочих місць), а також через можливість подавати заяви на отримання певних видів адміністративних послуг або замовляти запроваджені у Центрі сервіси через засоби телекомунікаційного зв’язку (в електронному вигляді);

- виключення корупційної складової під час виконання адміністративних і дозвільних процедур;

- отримання якісного сучасного сервісу обслуговування в Центрі;

- можливість впливати на вдосконалення роботи Центру та якість обслуговування через застосування інструментів  моніторингу й оцінки, формування зауважень і пропозицій

- витрати часу на детальне вивчення переліку послуг, що надаються в Центрі, та які можна замовити засобами телекомунікаційного зв’язку (в електронному вигляді), отримати як «швидкі» послуги, в тому числі безпосередньо через адміністратора Центру.

 

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Оцінка ступеня досягнення визначених цілей визначається за чотирибальною системою, де:

4 – цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 – цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 – цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 – цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

Відсутність регулювання – неприйняття регуляторного акта

1

Не забезпечує належне виконання чинного законодавства України у сфері надання адміністративних послуг та не встановлює чіткого порядку дій між Центром та суб’єктами надання адміністративних послуг з метою надання якісних послуг суб’єктам звернення.

Проблема продовжує існувати.

Альтернатива 2

Запровадження часткового регулювання

 

2

Не забезпечує належне виконання чинного законодавства України у сфері надання адміністративних послуг та в повній мірі не зможе врегулювати питання встановлення  єдиних стандартів роботи та запровадження уніфікованих процедур з суб’єктами надання адміністративних послуг у Центрі.

Проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними.

Альтернатива 3

Запровадження регулювання – прийняття регуляторного акта

 

4

Забезпечує:

- покращення результативності та комфортності отримання суб’єктами звернень адміністративних послуг;

- прозорість та відкритість виконання через Центр всіх необхідних процедур для громадян і суб’єктів господарювання;

- виключення корупційної складової при наданні адміністративних послуг;

- належні умови для якісної роботи фахівців Центру, покращення технологій виконання адміністративних і дозвільних процедур, скорочення трудових, матеріальних витрат і часових ресурсів;

- встановлення чіткого порядку дій між Центром та суб’єктами надання адміністративних послуг з метою надання якісного сервісу суб’єктам звернень.

Проблема більше існувати не буде.

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи в рейтингу

Альтернатива 1

Відсутність регулювання – неприйняття регуляторного акта

Відсутні

Не забезпечує належне виконання чинного законодавства України у сфері надання адміністративних послуг, не встановлює для Центру статусу повністю легітимної інституції, порушує принципи “організаційної єдності” та “єдиного вікна” щодо прийому та видачі документів суб’єктам звернень, позбавляє можливості замовляти адміністративні послуги за допомогою засобів телекомунікаційного зв’язку (в електронному вигляді) тощо. 

Цілі взагалі не будуть досягнуті.

Залишаться невирішеними проблеми: належного виконання чинного законодавства України у сфері надання адміністративних послуг, забезпечення якісного та зручного сервісу для громадян та суб’єктів господарювання, відпрацювання ефективних механізмів співпраці Центру з суб’єктами надання адміністративних послуг з метою ефективного обслуговування суб’єктів звернень, запровадження спрощених та вдосконалених технологій з виконання адміністративних і дозвільних процедур.

Альтернатива 2

Запровадження часткового регулювання

 

Неможливо передбачити вигоди, оскільки питання організації роботи Центру буде частково врегульовано.

Не забезпечує, навіть суперечить вимогам чинного законодавства України у сфері надання адміністративних послуг, зокрема, встановлює інші, не визначені, не зрозумілі та не відпрацьовані правила роботи Центру.

Цілі прийняття регуляторного акта досягнуті частково.  Залишаються

невирішеними питання:

належного виконання чинного законодавства України у сфері надання

адміністративних послуг, відпрацювання ефективної взаємодії між Центром та суб’єктами надання адміністративних послуг, спрямованої на задоволення потреб населення у якісних, доступних адміністративних послугах.

Альтернатива 3

Запровадження регулювання – прийняття регуляторного акта

 

- затвердження Регламенту Центру згідно з вимогами чинного законодавства України;

- встановлення єдиних стандартів та запровадження уніфікованих процедур з надання адміністративних послуг у Центрі;

- виключення корупційної складової під час виконання адміністративних і дозвільних процедур, формування високого рівня суспільної довіри до роботи Центру;

 - прийом документів на отримання адміністративних послуг за відпрацьованим алгоритмом, у тому числі засобами телекомунікаційного зв’язку (в електронному вигляді), що спрямовано на економію часових та фінансових витрат суб’єктів звернень;

 - популяризація роботи Центру, створення потуж-ного інформаційного майданчика в приміщенні Центру, де суб’єкти надання адміністративних послуг можуть надавати вичерпні консультації суб’єктам звернень;

- збільшення кількості звернень за отриманням адміністративних послуг та позитивних відгуків щодо якості їх надання;

- отримання послуг у Центрі незалежно від місця реєстрації фізичних осіб чи місця знаходження юридичних осіб (принцип екстериторіальності) тощо.

Проблема вирішена.

- Не забезпечує належне виконання чинного законодавства України

Є збалансованою та найсприятливішою.

Всі встановлені цілі державного регулювання досягнуті.

 

Вирішення проблеми можливе лише шляхом ухвалення проекту рішення Широківської сільської ради «Про затвердження Регламенту Центру надання адміністративних послуг Широківської сільської ради», яким встановлюється порядок роботи Центру (віддалених місць для роботи адміністраторів Центру (в разі їх утворення)), дій його адміністраторів і суб’єктів надання адміністративних послуг, що забезпечує прозору, швидку, зручну та ефективну процедуру надання адміністративних послуг суб’єктам звернень, вдосконалення встановлених процедур та їх уніфікацію, запровадження єдиних стандартів роботи Центру, повне дотримання всіх вимог, визначених чинним законодавством України, в тому числі й щодо облаштування приміщення Центру.

Перевага обраної альтернативи пов’язана із забезпеченням повного комплексу узгоджених дій всіх учасників процесу надання адміністративних послуг – адміністраторів Центру, суб’єктів надання адміністративних послуг і суб’єктів звернень.

 

V. Механізми та заходи, що забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Вищезазначену проблему планується розв’язати шляхом затвердження рішення Широківської сільської ради «Про затвердження Регламенту Центру надання адміністративних послуг Широківської сільської  ради», яке підлягає оприлюдненню на офіційному веб-ресурсі Широківської сільської ради http://shirokivska.gromada.org.ua/.

Запропонований спосіб досягнення цілей є оптимальним шляхом вирішення проблеми й ґрунтується на загальнообов’язковості виконання норм зазначеного рішення всіма учасниками правовідносин у сфері надання адміністративних послуг.

Регламентом Центру передбачено приведення організації діяльності Центру у відповідність до норм чинного законодавства України, дотримання всіх установлених вимог щодо облаштування приміщення, в якому розміщується Центр (віддалені робочі місця), запровадження єдиних стандартів та уніфікованих процедур при наданні адміністративних послуг суб’єктам звернення. Також закріплюється оптимізація витрат часу, пов’язаних з передачею документів між Центром і суб’єктами надання адміністративних послуг, зменшення навантаження на адміністраторів Центру в частині прийому документів від суб’єктів звернень, зокрема поданих засобами телекомунікаційного зв’язку (в електронному вигляді).

Цим документом детально регламентовано порядок надання консультацій працівниками Центру та представниками суб’єктів надання адміністративних послуг громадянам і суб’єктам господарювання, встановлено принцип «екстериторіальності» надання адміністративних послуг.

Організаційні заходи для впровадження регулювання:

  • розробка проєкту регуляторного акта – проєкту рішення «Про затвердження Регламенту Центру надання адміністративних послуг Широківської сільської ради», обговорення його з усіма зацікавленими сторонами;
  • оприлюднення проєкту рішення «Про затвердження Регламенту Центру надання адміністративних послуг Широківської сільської ради» разом з аналізом регуляторного впливу з метою отримання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань;
  • прийняття проєкту рішення «Про затвердження Регламенту Центру надання адміністративних послуг Широківської сільської ради» на сесії сільської ради;
  • оприлюднення прийнятого рішення на офіційному веб-ресурсі Широківської сільської ради.

Запропонований механізм, спрямований на розв’язання визначеної проблеми, повністю відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, прозорості та врахування громадської думки.

 

VІ. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні чи юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Питома вага суб’єктів малого підприємництва (великих, середніх, малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, складає 100%.

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Даний проєкт регуляторного акта – проєкт рішення «Про затвердження Регламенту Центру надання адміністративних послуг Широківської сільської ради», як і будь-який інший нормативно-правовий акт, є загальнообов’язковим до застосування та може бути використаним протягом необмеженого терміну.

Він запроваджується без встановлення обмежень у часі, проте існує ймовірність, що на нього можуть вплинути невизначені зовнішні та внутрішні чинники, передбачити які на сьогодні не є можливим.

Таким чином, дія даного акта є необмежена, до моменту настання факторів, які можуть вплинути на суттєвий зміст цього акта або на його цілі.

Доповнення та зміни до регуляторного акта будуть вноситися після внесення відповідних змін до чинного законодавства України та, в разі потреби, за підсумками аналізу відстеження його результативності. Перегляд положень регуляторного акта, його скасування, відміна чи внесення до нього змін здійснюватиметься у відповідності з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

З метою відстеження результативності дії цього регуляторного акта визначено наступні показники:

з/п

Показники результативності

У разі прийняття регуляторного акту ( 2021р.)

2022р.

2023р.

Кількісні

 

 

1

кількість звернень, що надійшли в ЦНАП, всього, в т.ч. від:

- суб’єктів підприємництва;

- громадян

-

3240

3780

2

кількість суб’єктів надання адміністративних послуг, чиї послуги надаються через Центр

-

4

5

3

кількість адміністративних послуг, що надаються через ЦНАП

167

168

170

4

сума коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або громадянами, пов’язаних з виконанням вимог акту

30008,00 грн.

5

Час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання та/або громадянами, пов’язаних з виконанням вимог акту на 1 суб’єкта

2 год

6

кількість скарг на роботу Центру

Не передбачається

Не передбачається

Не передбачається

якісні

 

 

1

зручність отримання громадянами та суб’єктами господарювання адміністративних послуг через Центр (за п’ятибальною системою)

вхід до приміщення облаштований широкими дверима для вільного доступу людей із обмеженими фізичними можливостями;

зона очікування облаштована диванами та окремим робочим місцем для відвідувачів, для дітей наявний ігровий куточок;

суб’єкти надання адміністративних послуг знаходяться у одному приміщенні, що дозволяє економити час отримувачів на відвідування різних кабінетів;

у приміщенні ЦНАПу облаштовано туалетну кімнату з урахуванням потреб людей із обмеженими фізичними можливостями та жінок із дітьми.

Таким чином відвідувачі зможуть швидко і комфортно отримати потрібну їм адміністративну послугу.

 

2

Рівень інформованості суб’єктів господарювання щодо державного регулювання

Рішення «Про затвердження Регламенту Центру надання адміністративних послуг Широківської сільської  ради» буде оприлюднено на офіційному сайті Широківської об’єднаної територіальної громади http://shirokivska.gromada.org.ua

85%

 

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Заходи з проведення відстеження результативності дії регуляторного акта будуть здійснюватися відділом організації надання адміністративних послуг виконавчого комітету Широківської сільської ради.

Строки проведення відстеження результативності дії регуляторного акта:

  • базове відстеження – до набуття чинності цього регуляторного акта;
  • повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено розробником через рік після набрання чинності цього рішення;
  • періодичне відстеження результативності проводиться кожні три роки після проведення повторного відстеження результативності.

Методи проведення відстеження результативності:

Для проведення базового відстеження використовувались такі методи одержання результатів відстеження:

  • статистичні;
  • соціологічні.

Вид даних:

Статистичні показники:

  • кількість звернень до органів місцевого самоврядування одержувачів адміністративних послуг – суб’єктів господарювання, громадян;
  • кількість наданих адміністративних послуг;
  • витрати часу на отримання адміністративних послуг;
  • відповідність термінів надання адміністративних послуг визначеним у стандартах адміністративних послуг, а також шляхом аналізу вивчення громадської думки.

Соціологічні показники (збираються методом опитування або анкетування суб’єктів звернення):

 

 

 

Сільський голова                                                      С.М. Пересунько


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора